Laatste week

De laatste week voor de wedstrijd, normaal gesproken peak week en gebeurd er van alles met koolhydraat arme dagen om het glycogeen uit de spieren te halen die je graag opgevuld ziet worden. Dat opvullen gebeurd door na de koolhydraat arme dagen een hele zware training te doen en het glycogeen eruit te halen. Daar wordt je ‘plat’ van. Na die training veel water drinken en heel veel koolhydraten eten, dan vullen die spieren zich weer. Even simpel uitgelegd.

Ik heb het getest en mijn lijf reageert er niet zo heel goed op, behalve dat ik een dikke pens krijg van het vele eten. Geen goed plan, dus we houden alles lekker zoals het nu gaat, rustig aan naar zondag toe werken. We zijn nu vocht afdrijven aan het testen zodat ook dat goed gaat eind van de week.

 

Ben heel snel moe, vet percentage is heel laag, ik eet nog wel ruim voldoende, zit nog steeds op 1900 calorieën nu, maar mijn lijf vraagt om eten en energie nu. Mentaal kan ik dit nog makkelijk aan, als ik nog 3 weken had gemoeten was dat ook gelukt. Maar mijn lijf geeft aan dat het tijd is op het podium op te gaan, zwaar te gaan shinen en te genieten daar en daarna een wijntje drinken en thuis pindakaas eten haha. Die laat ik al weken staan omdat ik daarmee mezelf niet kan inhouden. 20 gr is al snel 30 gram en dat zijn toch veel calorietjes….

 

Deze prep is erg goed gegaan, ik ben er vrij gemakkelijk doorheen gegaan. Heerlijk om het zo te doen, totaal anders dan vorige keren. Ook dat werkte, maar ik was beperkt in voedingskeuzes, dan ga je enorm snakken naar ander voedsel, werd al blij van een bleekselderij en hap kwark. Toen wist ik al dat het ook anders kon, maar wist niet hoe. Nu dus wel, de bayesian wijze, die past heel goed bij me. En die pas ik dus ook toe bij mijn klanten die er iets voor willen doen.  Want je krijgt het niet zomaar…. Een goed lijf is hard werken en als je geen resultaat haalt in de sportschool doe je toch iets niet goed. Ik hoor nm vaak vrouwen (ja vooral vrouwen…) klagen over dat het vet er maar niet af wil, ondanks 2x per week bodypumpen bv en het maken van smoothies etc. Waar niet naar gekeken wordt is de totale week inname en je eetgedrag, je ritme, stress, voedings keuzes gedurende de week, en het weekend….. Je denkt gezond bezig te zijn, maar dat is het vaak niet. Of je trainings programma is niet optimaal, die kans is ook vrij groot. Laat er eens door een professional (ik..) naar kijken. Die kan het waarschijnlijk voor je optimaliseren.

 

Ik ga mijn laatste prep week in, op weg naar het Nederlands Kampioenschap 2018 waar ik stukken beter ga presteren dan vorig jaar!

 

Pin It on Pinterest

Share This

Deel mij!

Laat je vrienden en kennissen ook meegenieten van dit artikel