Wedstrijd

door | mrt 20, 2018 | Blog

Hoe is mijn wedstrijdvoorbereiding

Nog 4 weken te gaan, op naar het NK bodybuilding voor de 2e keer. Deze keer op de Bayesian manier die enorm bij me past. Daarvoor heb ik afgelopen jaar zoveel kennis op gedaan en onder begeleiding van Richard Bell pas ik nu de manier waarop ik ook mijn klanten begeleid op mezelf toe. Wat is er anders? Ten eerste heb ik nu een strak full body trainingsschema. Ik train 7 dagen in de week met een schema van 3 dagen dat ik steeds opvolg. Iedere 3 trainingen worden mijn gewichten verhoogd (of niet) voor de volgende 3 trainingen weer. Ik train dus steeds iets zwaarder waardoor mijn spieren een progressieve overload krijgen en ze niet verminderen, bij voorkeur zelfs iets gaan groeien.

Daarnaast bepaal ik zelf welke producten ik eet. Ik krijg mijn macro’s door per maaltijd en hoe ik die invul is aan mij. Als ik zin heb in chocolade, dan plan ik dat in. Het is een vet en koolhydraatbron, dus die moet ik ergens anders weghalen. Aangezien het veel calorieën zijn voor een klein stukje kies ik ervoor het niet te eten, want voor die calorieën kan ik een grote bak meloen eten. Dan eet ik meer, langer en het vult meer. Ik eet veel, heel veel groenten, ongeveer een kilo per dag. Dit eet ik op verschillende manieren en ben fan van bloemkoolrijst, roerbakgroenten, pompoen, champignons, spinazie, sla.

Mijn koolhydraten haal ik ook vooral daaruit en uit fruit. Daarnaast uit aardappelen en soms rijst. Eiwitten zijn vooral gekookte kip (lekker gekruid), mager vlees en vis, eieren en zuivel. Vetten haal ik uit avocado, noten en vette zuivel. Bakken in olie doe ik na mijn wedstrijd weer. Nu spray ik mijn pan licht in met pam spray, bak mijn groenten even aan en doe er een scheutje water bij. Zo bakt het niet aan en wordt het zachtjes gaar.

 

Mijn maaltijden zijn rondom mijn trainingen gepland. Ervoor kleinere maaltijden, erna heel groot. Ik eet nu 4x per dag ipv 6 vorig jaar. Dat geeft veel rust en mijn maaltijden zijn groter per keer. Dat vind ik fijner dan steeds kleine beetjes. Dan blijf ik hele dag trek/honger houden.

 

Mijn vetpercentage is nu op een punt waarop mijn lichaam gaat aangeven dat het niet zo goed meer is en vraagt naar eten. Dus…zeker hele dag trek en overal zie ik weer eten nu.  Waar ik normaal gesproken niet naar kijk, heb ik nu zin in…frietjes, de nieuwe amandelcake bij Club pellikaan (ziet er zoooooo lekker uit…), de pot chocopasta van mijn jongens in de kast etc….. Ik weet dat ik het kan, dus ik blijf overal van af. Dit lukt doordat ik bedenk dat ik het gewoon mag eten, maar dat ik dan minder kan eten op een ander moment. En uiteraard, dat het zonde van mijn shape is als ik me laat gaan. Het duurt nu niet lang meer, dus nog even volhouden.

 

Ook deze keer geniet ik weer van het proces. Dus zeg niet meer tegen me dat ik moet genieten van het leven en dit mezelf niet moet aandoen. Ja, het is zwaar, maar ik hou niet van makkelijk, hoe zwaarder het is, hoe meer ik ontwikkel, hoe meer ik groei, hoe mooier het resultaat…. Dus ik geniet van de weekenden thuis terwijl iedereen op stap is, ik hou van vroege ochtenden, eten plannen, puzzelen met voeding tot mijn macro’s kloppen, bezig met trainen, poseren, mijn lijf zien veranderen. Dat laatste vind ik niet mooi, maar fascinerend en trots dat ik dit kan. En ik geniet niet van het kortere lontje wat ik nu ga krijgen, wordt wat meer moe, kan minder hebben. Het hoort erbij, dus ik accepteer het en biedt wat vaker mijn excuses aan bij mijn jongens als ik uit mijn vel ben gesprongen omdat ze weer s zooi hebben achtergelaten…..

 

Ik ga proberen wat vaker iets te schrijven, te filmen, te posten over de komende 4 weken. Mocht je vragen hebben, stel ze gewoon, alleen niet als ik aan het trainen ben. Dan heb ik focus, geen tijd, geen zin, want ik wil/moet door….

Pin It on Pinterest

Share This

Deel mij!

Laat je vrienden en kennissen ook meegenieten van dit artikel